onsdag 28 april 2010

nyinflyttade!

stod i vardagsrummet & snackade med mahlin i mobben när jag tittar ut genom min franska balle & ser en fågel
sitta där- säger det till mallan & står & lixom stirrar ut den (& den ser ut att stirra på mig) när jag då inser att den sitter
i ett litet fågelbo. då börjar jag skrika för fy fan va äckligt!!! fågeln måste ha hört det då den flippar & flyger iväg, även den skrikandes!! möter upp typ farsan & skriker samtidigt som den flyger tillbaka till boet & kollar läget... lord! ok vad ska jag göra?? mamma sa att man inte ska pilla på boet för då kommer den slänga ungarna i backen & hitta ett nytt hem. fan jag har inte hjärta att låta morsan mörda sina ungar så det kommer jag inte att göra. jag låter dom fan bo där tills att dom lär sig stå på sina egna ben! men jävlar när dom små liven kläcks & börjar kvittra & morsan ska mata dom & sen när dom ska lära sig flyga... vilket liv det kommer att bli på min balle... ska man ringa störningsjouren då eller??? jaja jag kommer iallafall ha sällskap när jag ska ta en cigg på ballen...
& det växer my little ponys i rabatten nere hos oss oxå... what is goning on!!!

5 kommentarer:

mahlin wahlgren sa...

ha ha ha ha ha du skrek jäkligt mycket faktiskt, typ såhär idol-hysteriskt!!!!!

fRANCISKA sa...

JAMENFATTASJUUUUUUUKT!!! hahahhaa

Malin sa...

det är inte äckligt, det är ju helt sjukt mysigt! Vi hade duvor som fick bebisar på vår balkong i Skarpnäck förut. Så himla söta!
Så himla fina ägg de hade också, och boet ser ju helt superperfekt ut. Vilka duktiga fåglar du har på din balle!

Tesie sa...

Hahahahaha!!!! Jag döör vad ÄCKLIGT!!! Och sjukt kul. Akta bara när de bajsar ner ballen. Det är inte fresh!

lolli sa...

ha ha ha, jag dör med! fy fab vilket inlägg. tänk när minfötterna blir stora med knottror på och äckelnaglar, BLÄ!!