onsdag 15 februari 2012

B frågade....


make up store penslarna jag inte kan vara utan.
#117#107#106 dessa tre hårpenslarna kan du i stort
göra vad som helst med runt ögonen. #110 hallå! thee brynpensel of the
brynpenslar. #215 foundatinon/consealerpensel- gillar att den är
liten & har en oval form på upptill.

m.a.c penslarna jag inte kan vara utan.
en liten rund pensel perfekt för glob & under ögat- den avslutar jag
gärna med under ögat & i yttre ögonvrån. ännu en stor sträv hårpensel som är
grym för att ösa på skugga med. den här rougeborsten har varit med mig i
7 år nu. älskar den! älskar rouge! vet tyvärr inte vilka nummer dessa
penslar har eller vad dom kostar idag.

...sen har jag nog ett dussin till här hemma som jag varierar mellan.
jag föredrar en puderkudde när det ska puffas på puder i mitt eget fejs.
puderborstar använder jag mest till solpuder.

hur tar ni hand om dom då??
jag tvättar min privata hårpenslar en gång i månaden med
yes diskmedel. tänk, är det fett bör dom tvättas varje vecka. det kan även vara
smart att skaffa "pensel"sprit & rengöra dom med den då & då.


1 kommentar:

B sa...

Tack för svar :D