onsdag 16 november 2011

B frågade...


"5 saker du tycker man ska satsa på i sminkväg i höst?"

jag är ett sminkfreak! men inte det att jag freakar ut med galna make uper utan
snarare att jag älskar att köpa nya produkter & testa olika sätt att få en make up att se
så fräsch ut som möjligt. hänger ni med? ok så jag ska tipsa om vad som
gör mitt liv lite roligare att leva...


1. ett serum/primer. hitta ngt som passar din hudtyp eller
tänk på vad du vill ha för typ av resultat under sin bas. ett serum jobbar djupare
en primer hjälper med strukturen & fixering- finns kombinerade eller kör separat.
jag använder just nu firm serum & age perfect serum från make up store.

2. foundation/concealer/puder alltså basen. vad du väljer & vad du behöver är upp till
dig men ngt för att jämna ut hudtonen är ett måste när det kommer till mig. jag brukar
gilla den tunnare varianten- använder gärna täckande baser men lägger dom tunt.
jag använder studio foundtion & easy cover mus/pro lumiere chanel/puder m.a.c

3. bryn bryn bryn hitta en färg till brynen. älskar deadly m/s från mus.

4. mer rouge till folket! det säger väl allt... jag har en lite lätt bryn & rouge fetish.
man ska inte försöka hitta en färg som passar en när man väljer bland alla
rouge. man ska köpa alla färger man kan hitta därute!

5. läppstift. här freakar jag gärna. släng läppglansen! fyll upp med läppstift i alla
regnbågens färger!

bonus. köp penslar som funkar, för en ögonmake up kommer
inte funka utan dom. det är värt pengarna, jag lovar! & använd kajalpenna
som primer under skuggan- sitter like glue!

funkar?



2 kommentarer:

B sa...

Två tummar upp! Nu ska det shoppas nytt höstsmink så fort löningen kommer.

Anonym sa...

Bra inlägg! Jag har noll koll på smink trots att jag tycker det är så viktigt med bra grejer. Måste nog komma förbi butiken snart :)